Autostradowa Obwodnica Wrocławia idzie do remontu. Dlaczego?

Marcin KrukZaktualizowano 
Naprawy wymagają ważne konstrukcje na AOW: wiadukt nad ul. Żernicką i most przed węzłem Wrocław Zachód nad rzeką Kasina koło drogi z Oporowa do Cesarzowic. Przeczytaj szczegóły

Wymiany wymagają całe elementy wiaduktu nad ul. Żernicką, bo w projekcie zastosowano rozwiązanie, które nie sprawdziło się. Ekipa budowlana pojawi się też koło węzła Wrocław Zachód – tam do naprawy jest most. Prace mogą trwać nawet do końca października.

W wiadukcie uszkodzona jest dylatacja, czyli szczelina umożliwiająca pracę elementów konstrukcji m.in. pod wpływem zmieniającej się pogody. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wymianie zastosowanej tam dylatacji modułowej (stalowe elementy biegnące w poprzek jezdni) na palczastą, czyli złożoną dwóch rzędów wchodzących pomiędzy siebie stalowych prętów.

Wiadukt nad Żernicką ma dwie jezdnie mierzące po 300 m i zbudowany jest z 7 przęseł. Powstawał w 2011 roku. Dziwić może, że na etapie projektowania nie podjęto decyzji o zastosowaniu lepszego rozwiązania. - To było kilka lat temu. Teraz przez doświadczenie już wiemy, że dylatacja palczasta będzie sprawdzała się lepiej – wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA i dodaje jeszcze jeden powód zmiany rodzaju konstrukcji: – Uszkodzenia są trudne lub wręcz niemożliwe do naprawy. Dylatacje wymieniamy na palczaste, gdyż ich konstrukcja umożliwia wykonywanie prac etapami z utrzymaniem ruchu na 2 pasach jezdni – kończy Szumiata. Prace będą odbywały się na jezdni wschodniej (tej bliżej Wrocławia), od strony Warszawy.

Także na wschodniej jezdni, ale po stronie Kudowy Zdrój, będą odbywały się prace na dwudziestometrowym moście nad Kasiną. Tutaj także ingerencji ekipy remontowej wymaga dylatacja, bo jej zewnętrzny profil oderwał się. Konieczne będzie też naprawienie nawierzchni. Prace będą odbywały się na poboczu i prawym pasie. Ruch będzie odbywał się dwoma lewymi pasami.
W tym samym czasie uzupełniane będą nakładki wygłuszające w czterech miejscach AOW, wyrywane przez koła ciężkich samochodów. Podczas uzupełniania będą powstawały trwające kilka godzin utrudnienia w ruchu.

Nowe dylatacje mają wytrzymać co najmniej 20 lat ciężkiego ruchu autostradowego. Obwodnicą w rejonie wiaduktu nad ul. Żernicką przejeżdża obecnie średnio 60 tys. aut na dobę, a w dniach szczytu 100 tys.

Prace mogą zacząć się z sierpniu. GDDKiA zastrzega, że – w zależności od zadania – nie mogą trwać krócej niż 57 dni i dłużej niż 81 dni, czyli nawet do drugiej połowy października.

polecane: FLESZ: Chaos podczas rekrutacji. Tysiące uczniów bez miejsc w szkołach

Wideo

Materiał oryginalny: Autostradowa Obwodnica Wrocławia idzie do remontu. Dlaczego? - Wrocław Nasze Miasto

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3