Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

AGITO RAPORT: Najpopularniejsze AGD wolnostojące w pierwszym kwartale 2015 roku.

Materiał Partnera Zewnętrznego
KWIECIEŃ’2015: Produkty zaliczane do kategorii dużego AGD stanowią spory wydatek dla przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego. Z tego powodu chętnie kupujemy je w internecie, gdzie ceny są nawet do 20% niższe jak w tradycyjnych sklepach.

Produkty z kategorii duże AGD chętnie kupujemy w okresie styczeń-marzec, kiedy pogoda ogranicza wiele czynności domowych, a zużycie energii elektrycznej znacząco rośnie. Dodatkowo to czas licznych promocji i wyprzedaży. Producenci urządzeń wprowadzają coraz to nowe rozwiązania technologiczne wpływające zarówno na komfort użytkowania, jak i energooszczędność. Modny trend ECO coraz bardziej wkracza do kategorii dużego AGD, którego zakup nie odbywa się impulsywnie, tylko stanowi świadomą decyzję opartą na wcześniejszym poszukiwaniu informacji, rekomendacji innych użytkowników lub sprzedawcy. Często przyjęło się mówić, że „oglądamy w sklepie, a kupujemy w internecie”.

Jakie produkty najczęściej kupujemy w okresie styczeń-marzec? Czy zauważmy wyraźny trend sezonowości?Na ile zmieniają się nasze wybory w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej? Agito.pl jako jeden z największych sklepów internetowych w Polsce przygotował raport popularności produktów dużego AGD.

Sprzedaż głównych podkategorii wolnostojącego dużego AGD w okresie 1 styczeń-31marzec 2015 vs 1 styczeń – 31 marzec 2014:

Źródło: Ranking % zmian sprzedaży podkategorii dużego AGDw sklepie internetowym Agito.pl w okresie I-III.2015 vs I-III.2014.

Największy wzrost sprzedaży odnotowały podkategorie kuchnie i piekarniki oraz zmywarki, jak również pralki oraz suszarki. Ta druga podkategoria nie powinna za bardzo dziwić, bowiem w chłodniejszych okresach roku występuje spory problem z suszeniem ubrań i klienci decydują się na zakup dodatkowej suszarki lub bardziej wydajnej nowej pralki, czy też pralko-suszarki, która stanowi idealne połączenie dwóch przydatnych urządzeń kosztem klasy energetycznej. Znaczące wzrosty sprzedaży w wybranych kategoriach to w dużej mierze potwierdzenie trendu sezonowego oraz dynamicznego rozwoju oferty asortymentowej sklepu.

Dynamika sprzedaży chłodziarekjest w pierwszym kwartale niższa jak innych podkategorii i dotyczy w większym stopniu urządzeń powyżej 195cm i modeli SidebySide. Klienci decydują się raczej na zakup urządzeń małych i średniej wielkości. W tym przypadku wzrosty sprzedaży są porównywalne ze średnią wartością dla całej kategorii dużego AGD wolnostojącego.

Pralki górą!
Jak wygląda TOP 15 sprzedaży już samych produktów w sklepie internetowym?

TOP 15 sprzedaży dużego AGD ,wolnostojącego w okresie 1 styczeń- 31 marzec 2015:

Źródło: Ranking TOP 15 sprzedaży dużego AGDwolnostojącego w sklepie internetowym Agito.pl w Q1’2015. Ceny w przybliżeniu ze względu na częste krótkookresowe zmiany ceny sprzedaży.

W TOP 15 sprzedaży w pierwszym kwartale tego rokuzdecydowanie dominują pralki firmy BEKO dostępne w cenie ok. 1100 zł. Drugą najpopularniejsza podkategorią są zmywarki kilku uznanych firm. W zestawieniu znalazła się także suszarka Bosch w cenie ok. 2690zł, a więc zdecydowanie najdroższy produkt oraz jedna chłodziarka, co potwierdza, że w okresie chłodniejszym stawiamy na pranie i zmywanie.

Najpopularniejsza pralka w sklepie internetowym
Najpopularniejszą pralką jest lider całej sprzedaży w pierwszym kwartale w kategorii duże AGD wolnostojące - Beko WMB 51022 PL PTY w cenie ok. 1149zł. Równie chętnie kupowane są produkty marek Electrolux i Bosch. Średnia cena zakupu pralki to ok. 1134 zł, klasa energetyczna A++ lub A+++ oraz pojemność 6kg. W zdecydowanej większości klienci kupują pralki ładowane od frontu. Ich udział w TOP sprzedaży pralek jest na poz. ok. 70%.

W przypadku urządzeń hybrydowych, tj. pralko-suszarki najwięcej sprzedaje się modelu Electrolux EWW 1697 MDW w cenie ok. 2827 zł. I właśnie ta marka wspólnie z Boschem dominuje w tej grupie. Średnie ceny urządzeń przekraczają 2660 zł i dostępne są w klasach energetycznych A i B.

Lider wśród suszarek
Zimą wzrasta sprzedaż suszarek, a w stosunkowo nowej kategorii produktowej najczęściej kupowany jest model Bosch’a WTW 85560 PL w cenie ok. 2690 zł i to właśnie ta marka jest liderem sprzedaży. Średnia cena kupowanej suszarki to 2510 zł w klasie energetycznej A++ oraz pojemnością 9kg.

W TOP sprzedaży pojawił się także specjalny łącznik Bosch WTZ 11300 z wysuwaną szufladą umożliwiający postawienie suszarki na pralce. Cena takiego przydatnego akcesorium to ok. 170 zł.

Najchętniej wybierana zmywarka
Zmywarki są produktami najlepiej pokazującymi nam oszczędności zwłaszcza w zużyciu wody. Najchętniej kupowany model to Bosch SPS 53M68 EU w cenie ok. 1519zł. Niemniej jak spojrzymy na średnią cenę zmywarki kupowanej w Q1’2015 to wynosi ona ok. 1261 zł, zaś w przypadku marek klienci wybierają produkty firm Bosch oraz Beko w klasie energetycznej A++ i o szerokości 45cm. W zestawieniu TOP sprzedaży znalazł się także nietypowy model kompaktowej zmywarki Hyundai DTB 656 DW8 o szerokości 55cm i wysokości 44cm oraz cenie ok. 838 zł.

Ulubiona kuchenka
W ostatnich latach dużo mówiło się o kuchniach indukcyjnych i realnych oszczędnościach zużyciaprądu. Niemniej rosnące ceny energii elektrycznej, niejednokrotnie konieczność wymiany garnków przy tego rodzaju kuchni i wyższa cena sprawiają, że i tak większość z klientów kupuje tradycyjne kuchenki gazowe z piekarnikami elektrycznymi. Modelem najczęściej wybieranym w sklepie Agito.pl jestAmica 514 GCE 3.43 ZpTsKDAQ (XXL) w cenie ok. 1370zł. Średnia cena zakupu kuchenek w Q1 to 1083zł, zaś najpopularniejsze marki to właśnie Amica oraz Beko.

Chłodziarka numer jeden
Wśród chłodziarek króluje model firmy Gorenje - NRK 6191 JX w promocyjnej cenie ok. 1499zł. Klienci sklepu internetowego kupują dużo urządzeń tego typu o wysokości od 175 do 201cm w cenie ok. 1420 zł, przy czym najpopularniejszy wymiar to 185cm oraz klasa energetyczna A+. Sprzedaż zdominowały firmy Beko oraz Samsung i w nieco mniejszym stopniu Whirlpool.

Gdybyśmy mieli stworzyć dom z najpopularniejszymi produktami w pierwszym kwartale 2015 roku, zapewne pomieściłby pralkę, suszarkę, kuchenkę i zmywarkę oraz promocyjną lodówkę.

W drugim kwartale 2015 roku firma Agito oczekuje wzrostowego trendu sprzedażowego produktów dużego AGD związanego z sezonem wiosna-lato, licznymi remontami domów oraz rosnącą rolą urządzeń do chłodzenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olsztyn.naszemiasto.pl Nasze Miasto