Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Cztery remonty zatkają miasto

Bartłomiej Knapik
GW
Kiedy dokładnie czekają nas największe wiosenne remonty? Rondo Reagana: kwiecień-wrzesień pl. Społeczny: marzec-lipiec Średzka: maj-październik Armii Krajowej: marzec-sierpień

Choć zima trwa w najlepsze, miejscy urzędnicy już szykują duże remonty, które czekają nas wiosną tego roku. Miejsca, które odwiedzą drogowcy, oznaczają, że kierowcy mogą być pewni korków. W planach są bowiem prace na placach Grunwaldzkim i Społecznym oraz ulicach Średzkiej i Armii Krajowej. - Część to naprawy, jak na placu Społecznym, a część, jak praca na Świeradowskiej i Armii Krajowej, to roboty związane z programem naprawy nawierzchni ulic - wyjaśnia Krzysztof Kubicki z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Najpilniejszy jest remont estakad na pl. Społecznym. Od tygodnia zaostrzono tam zakaz wjazdu dla ciężarówek. Na estakadę prowadzącą od strony mostu Grunwaldzkiego w kierunku ul. Traugutta nie mogą wjeżdżać auta ważące ponad 3,5 tony. Po remoncie to ograniczenie pozostanie. Ale i tak konieczne jest zabezpieczenie istniejącej konstrukcji mostu. Tak, żeby wytrzymała ona jak najdłużej. Trzeba tam wzmocnić podpory, wymienić bariery i zabezpieczyć odkryte zbrojenia.
Prace na pl. Grunwaldzkim to efekt opisywanych przez nas już wielokrotnie kłopotów z kostką na torowisku. Zapada się, bo położono ją na tzw. podsypce cementowo-piaskowej, z której deszcze wymyły piasek. Dlatego teraz kostka zostanie wymieniona na płyty betonowe. Remont potrwa długo, bo przez cały czas na pl. Grunwaldzkim mają jeździć tramwaje.

Średzka to główna ulica Leśnicy. W tej chwili to jedna z najbardziej zakorkowanych ulic w mieście. Na odcinku od pętli tramwajowej do przejazdu kolejowego położony zostanie tzw. cichy asfalt. Czyli nawierzchnia ze specjalną warstwą z dodatkiem tzw. granulatu gumowego (czyli z domieszką gumy), dzięki której przejeżdżające samochody będą mniej hałasowały.
Do końca czerwca nową nawierzchnię ma mieć także odcinek al. Armii Krajowej między Bardzką a Orzechową.
W żadnym z tych przypadków na czas remontu nie będzie trzeba zamknąć całej ulicy. Będą za to spore zwężenia. Co to oznacza, kierowcom mówić nie trzeba.

W tym miejscu trzeba wymienić zapadającą się kostkę na torowisku na płyty betonowe. Przypomnijmy, że kłopot polegał tu m.in. na niewłaściwie dobranym podłożu. Roboty zostały podzielone na cztery etapy, tak, żeby jak najmniej utrudnić życie pasażerom i kierowcom. Już wiadomo, że w czasie remontu nie będzie kursowało część tramwajów

Estakady na placu są w fatalnym stanie technicznym od lat. Teraz zaczynają się rozsypywać. Od ubiegłego tygodnia obowiązuje na nich zakaz wjazdu dla pojazdów cięższych niż 3,5 tony. Ale i tak należy wzmocnić przęsła, żeby jazda po nich lżejszymi samochodami była bezpieczna. Do remontu pójdą obie estakady

To przedłużenie ciągu ulic: Legnicka, Lotnicza, Kosmonautów - wylot z miasta w kierunku Środy Śląskiej. Obecnie jedna z najbardziej ruchliwych ulic we Wrocławiu. Jest w fatalnym stanie. Po remoncie będzie na niej tzw. cichy asfalt.

Ta część tzw. obwodnicy śródmiejskiej jest dziś w najgorszym stanie: jest dziurawa jak szwajcarski ser. W tym roku wymieniona zostanie jezdnia między ulicą Bardzką a Orzechową. Aleja będzie w przyszłości jeszcze ważniejsza, bo ma być przedłużona aż do Biskupina

Podyskutuj na naszej stronie internetowej Którymi jeszcze miejscami powinni zająć się drogowcy?

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto